Havermout pannenkoek


Benodigdheden

  • 400ml melk (of soja- of amandelmelk)
  • 200 gram havermout
  • 1 rijpe banaan
  • 3 eieren
  • Boter (of kokosolie)

Bereidingswijze

Als eerste kun je de havermout fijnmalen zodat je een gladde pannenkoek krijgt. Dit kun je met een keukenmachine doen. Prak de rijpe banaan in een bordje en voeg de havermout hier aan toe. Als je geen keukenmachine in huis hebt kan je de havermout gelijk bij de banaan doen en het prakken met een lepel. Zo maal je de havermout ook in stukjes.

Doe alles in een bakje er roer dit goed door. Vervolgens voeg je de melk en eieren toe. Hierbij kan je er voor kiezen om honing of kaneel er aan toe te voegen voor een extra smaakje. Meng alles goed door elkaar met een mixen zodat je een mooie gladde beslag krijgt.

Pak een pan en doe hierin de boter. Als je geen boter wilt gebruiken kan je er kokosolie bij doen. Als de pan goed heet is giet je er de beslag in. Zet het vuur hier niet te hoog bij zodat de binnenkant van de pannenkoek ook goed kan bakken. Na ongeveer 3 minuten draai je de pannenkoek om en bak je het aan deze kant ook nog.

Hoe te serveren?

Een echte aanrader is om het met honing, blauwe bessen of een banaan te serveren. Je kan er ook voor kiezen om het met andere vruchten te serveren.

Wat is havermout?

Havermout is een graansoort. die het mout proces is ondergaan. Het is een gedroogde haverkorrel. Die aan de buitenste deel van de schutblaadjes ligt. Omdat de kaf niet eetbaar is wordt de haver langs een pelsteen gevoerd. Daarna wordt de haver 48 uur geweekt. De afgelopen jaren is havermout erg populair geworden. Veel mensen raden het elkaar aan. Terwijl het al een tijdje op de markt is. Je kan het in zowat elke supermarkt kopen. De reden waarom het zo populair is geworden omdat havermout erg goed voor je lichaam is en je ook veel energie geeft. Het komt ook erg van toepassing bij een glutenvrije dieet. Want van nature komen er geen gluten in voor maar ik raad je wel aan om de verpakking voor de zekerheid te lezen. Want het kan zo zijn dat de havermout in een fabriek is gemaakt waar ook producten worden gemaakt waar wel gluten in zitten. Er zitten ook veel vitamines en mineralen in. Zoals B1, B2, B3, B12 en E. Het is goed voor je mineralen want het wordt aangevuld met ijzer, silicium en magnesium. Er zitten ook veel vezels in die je een verzadigd gevoel geven. Je darmen blijven ook gezond ervan. De koolhydraten die er in zitten zijn goed voor je bloedsuikerspiegel. En het product is ook nog lekker goedkoop.

Veel mensen die sporten of diëten eten havermout omdat er veel eiwitten in zitten en het geeft je een hoop energie. Maar wat veel mensen niet door hebben dat teveel havermout ook niet goed is aangezien je er ook nog van alles aan wilt toevoegen. En dan moet het wel smakelijk blijven.

Advertenties

Adverteerders