Havermout pannenkoek

 

Overheerlijke havermout pannenkoeken bereiden? Volg dit lekkere en gezonde recept voor goddelijke pannenkoeken! Havermout pannenkoeken zijn verrassend lekker, zeker in de ochtend als gezond ontbijt. Ook is het recept eenvoudig te maken, waardoor je binnen een kwartiertje al meerdere lekkere havermout pannenkoeken hebt kunnen bakken. Het voordeel is dat pannenkoeken van havermout erg goed vullen, zeker als je wilt afvallen is dit dus een goed recept!

De basis van havermout pannenkoeken is havermout, ei en banaan. Lees hieronder welke ingrediënten je nog meer allemaal nodig hebt voor ongeveer vijf pannenkoeken.

Ingrediënten havermout pannenkoek recept

  • 40 gram havermout meel (eventueel kan je  havermout vlokken tot meel vermalen)
  • 1 ei
  • 1 banaan
  • 1 theelepel bakpoeder
  • Klein schutje (plantaardige) melk
  • Zout
  • 1 theelepen kaneel
  • Olijfolie/roomboter/kokosolie om in te bakken
  • Eventueel kan je diepvries fruit of honing als topping gebruiken

Bereiding havermout pannenkoeken

  1. Pak de havermout meel en banaan om vervolgens te vermalen in de keukenmachine. Voeg ook een ei, het bakpoeder, de zout en kaneel hieraan toe.
  2. Voeg een beetje (plantaardige) melk of water toe om het beslag vloeibaarder te maken. Havermout pannenkoek beslag mag iets dikker zijn als normaal pannenkoekenbeslag.
  3. Verhit de olie of boter in de pan en bak vervolgens het beslag. Bak aan één kant tot er belletjes in het beslag ontstaan en draai de pannenkoek(en) vervolgens om. Gebruik hiervoor een platte spatel.
  4. Alle pannenkoeken gebakken? Dan kan je topping toevoegen. Wees hiermee creatief, denk aan: bananen, diepvriesfruit, honing, yoghurt etc.